Overheid

Introductie

Het beveiligingsdepartement van deze overheidsinstelling wenst een hoger beveiligingsniveau in te bouwen.

Een afdeling van 800 personen die volgens een vooraf bepaald schema een inspectieronde moeten uitvoeren.

Het is cruciaal dat de juiste, ingeplande persoon zich op het juiste moment op de juiste plaats registreert. Alleen met deze procedure is de algehele beveiliging gegarandeerd.

Het Probleem

Momenteel gebeurt de registratie via een badge. Het probleem is dat de badge kan worden doorgegeven of erger nog, gestolen of gekopieerd zonder medeweten van de eigenaar. Last but not least komt het ook voor dat de badge soms wordt vergeten, waarvoor een speciale tijdelijke badge moet worden aangemaakt.

Dit komt zeker niet ten goede aan de planning en registratie, wat problematisch is voor de controle als er een incident optreedt.

Een badge wordt altijd gebruikt voor een eerste visuele controle door alle medewerkers en bezoekers van deze overheidsinstelling en zal dus blijven worden gebruikt.

De Oplossing

PALMKI in combinatie met de bestaande badge blijkt DE oplossing te zijn voor deze kwestie.

Uniek en persoonlijk en kan niet worden doorgegeven of gekopieerd. Is altijd "bij de hand", dus geen extra last om te onthouden of een accessoire dat vergeten of gestolen kan worden. Na een eenmalige registratie wordt de gehashte code van de handscan op de badge geschreven. De gebruikers tonen de badge en vervolgens de hand. Na het vergelijken van beide codes wordt de aanwezigheid geregistreerd als er een positieve overeenkomst is.

Resultaten

Door op deze manier te werken, is er 100% zekerheid dat de ingeplande beveiligingsmedewerker op het afgesproken tijdstip ter plaatse was. De gebruikers ervaren deze manier van werken als zeer comfortabel en intuïtief.

Het feit dat de persoonlijke gegevens op de persoonlijke badge van de gebruiker worden opgeslagen en niet in een centrale database worden bewaard, maakt deze oplossing zeer GDPR-vriendelijk.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x