10 oktober 2021

Palmki geselecteerd voor Slush 2021! - Voorbereiden voor een internationale uitbreiding.

Palmki is verheugd om aan te kondigen dat het is geselecteerd voor Slush 2021.

Slush is 's werelds toonaangevende startupevenement en vindt plaats op 1 en 2 december in Helsinki, Finland. Als Belgische start-up in biometrische authenticatietechnologie (met handgeometrie) is de selectie voor Slush een belangrijke stap in de zakelijke ontwikkeling van Palmki.

"Dit toont aan dat Palmki wordt beschouwd als een innovatieve start-up die een hoogwaardige biometrische handpalmoplossing biedt voor de beveiligingsbehoeften van vandaag", zegt Palmki Managing Director Wim Van De Putte in dit interview.

Gefeliciteerd, Wim. Maar, om te beginnen: wat is Slush?

Slush is een van de grootste startupevenementen ter wereld. Gedurende twee dagen zullen ongeveer 25.000 mensen dit evenement bijwonen. Het is de place to be voor elke start-up die ertoe doet. Dat betekent dat het het perfecte platform is voor een start-up om collega's en andere start-ups te ontmoeten en te verbinden, maar ook met zakelijke engelen en investeerders.

Dus eigenlijk is Slush het grootste evenement voor creatievelingen in de techsector. En wat het extra speciaal maakt voor ons: het is erg moeilijk om uitgenodigd te worden voor Slush (de enige manier om als start-up binnen te komen).

Hoe heeft Palmki die selectie gekregen?

In Vlaanderen is het de overheidsinstelling Flanders Investment and Trade (FIT) die het proces beheert. Ze hebben een stand op Slush en kunnen Vlaamse start-ups voordragen om deel te nemen aan het evenement. Als start-up moet je een aanvraag indienen om door FIT te worden geselecteerd.

In die aanvraag moet je je bedrijf en product presenteren. Ze doen een controle van het team dat voor de start-up werkt, en je moet laten zien waar jouw bedrijf het verschil kan maken.

Eenmaal dat is gedaan, kiest FIT de bedrijven waar ze het meeste vertrouwen in hebben. Dus, we beschouwen het als een enorm compliment. Flanders Investment and Trade is een groot en betrouwbaar label in Vlaanderen. Ze staan voor kwaliteit. Het is een geweldige erkenning wanneer ze je selecteren als een van de start-ups die kunnen deelnemen.

Waarom is Slush zo belangrijk voor start-ups?

Het is anders. Het is niet "alleen maar een techbeurs". Het is grootschalig, maar toch heel intiem. Ze creëren een platform waar je geen grote verkooppresentatie hoeft te doen, maar waar je je product op een zeer kwalitatieve manier kunt presenteren.

Echter, uit alle geselecteerde bedrijven worden de 100 meest veelbelovende start-ups geselecteerd door een jury van Slush. Zij krijgen de kans om een uitgebreidere pitch te doen. Van die 100 worden er nog eens 20 geselecteerd. Zij mogen die pitch doen op het grote Slush-podium, voor die 25.000 bezoekers. En uit die 20 kiest de jury 3 finalisten, die kunnen pitchen voor de investeerders en zakelijke engelen.

Dus, het is meer dan alleen een beurs. Je krijgt begeleiding en feedback. Het is een geweldige kans. En je kunt een vliegende start maken als je een veelbelovende start-up hebt.

Wat is Palmki van plan te doen en te laten zien op Slush?

We maken deel uit van de stand van Flanders Investment and Trade. We kunnen een van hun demonstratieboxen gebruiken. Dus we zullen onze demobox en meer informatie presenteren. We krijgen een plek die ons de kans biedt om te laten zien hoe onze biometrische herkenning van de hand werkt.

De timing is perfect voor ons. We hebben hard gewerkt om een demobox te maken die gemakkelijk laat zien hoe Palmki werkt. We kunnen het gebruiken om geïnteresseerde mensen door het hele (zeer eenvoudige) Palmki handpalm scanproces te leiden. We zullen de handpalmaderpatroon van de bezoekers scannen en registreren, zodat ze slechts enkele seconden later hun handpalm kunnen gebruiken om een slot te openen.

Palmki is de meest comfortabele, eenvoudige en betrouwbare biometrische technologie. We zien nu al dat het gemakkelijker is om potentiële klanten uit te leggen hoe ons biometrische identificatiesysteem werkt. Mensen moeten het ervaren voordat ze het kunnen geloven. Het bewijs van de pudding zit in het eten.

Waarom is dit zo belangrijk voor Palmki?

Omdat het runnen van een start-up is als een missionaris zijn. Je moet vertrouwen winnen en mensen overtuigen dat jouw product innovatief is en werkt. Mensen aarzelen te vaak om innovaties te gebruiken, omdat ze er nog niet aan gewend zijn. Zeker voor ons is dit een uitdaging; we werken (veilig) met biometrische informatie. Die biometrische gegevens worden opgeslagen in een biometrische database. Het is gehasht en onmogelijk te dupliceren (en voldoet aan de GDPR), maar die boodschap komt pas over als mensen zelf de eenvoud van ons biometrische systeem voor toegangscontrole kunnen ervaren.

Dat is wat we verwachten van Slush: mensen ontmoeten, ze ons product laten ervaren. Laten zien dat er een goede reden is om geïnteresseerd te zijn in Palmki. We willen hen laten zien dat Palmki niet zomaar een technologie is, het is een alles-in-één-oplossing.

En natuurlijk, naast veel mensen de pudding laten proeven, is de marketingwaarde van de selectie door de jury in de laatste fase ongelooflijk. Dus we moeten echt proberen het verschil te maken.

Op dit moment is Palmki voornamelijk actief in België. Is dit het teken om internationaal te gaan? 

Welnu, het podium op Slush is inderdaad zeer internationaal. De 25.000 bezoekers komen uit landen over de hele wereld.

Maar het maakt inderdaad deel uit van onze strategie. Samen met #NotOnlyIdeas (een Europees bedrijfsversneller) hebben we een internationale aanpak ontwikkeld. Deze samenwerking richt zich op het verkennen van de internationale mogelijkheden voor Palmki. Het doel is om eerst in Europa te groeien. Voor ons was het al een erkenning dat een partner als #NotOnlyIdeas gelooft in de toekomst van ons biometrisch authenticatiesysteem.

Dus inderdaad, we verkennen onze mogelijkheden buiten België. En daarom komt dit Slush-evenement op het perfecte moment!

Palmki geselecteerd voor Slush 2021! - Voorbereiden voor een internationale uitbreiding.

Verhoog uw fanbeleving met Palmki voor voetbalstadions!

In de wereld van het voetbal gaat de opwinding van een wedstrijddag verder dan de actie op het veld. Vanaf het moment dat fans voet in het stadion zetten, moet hun ervaring naadloos, veilig en onvergetelijk zijn. Hier komt Palmki in beeld om het spel te revolutioneren.

18 maart 2024

Lees meer

Cybersecurity transformeren met Palmki

In een tijd waarin cyberdreigingen prominent aanwezig zijn, presenteert Palmki een revolutionaire oplossing: de biometrische handpalmscan. Deze geavanceerde technologie verbetert niet alleen de cybersecurity, maar plaatst ook een naadloze gebruikerservaring bovenaan de prioriteiten, vermindert de afhankelijkheid van wachtwoorden en biedt een kosteneffectieve verdediging tegen online bedreigingen.

8 februari 2024

Lees meer

Het nieuwe Palmki Experience Center

We zijn verheugd mee te delen dat Palmki is verhuisd naar ons splinternieuwe kantoor op Bedrijfsstraat 2, 3500 Hasselt! En dit is niet zomaar een verhuis – het is een opwindende stap vooruit in de wereld van toegangscontrole, beveiliging, procesautomatisatie en customer experience.

30 november 2023

Lees meer

Baanbrekend proefproject: KAA Gent en Perfect-ID testen innovatieve toegang tot stadion met handpalm

In een vernieuwend proefproject wil KAA Gent, een van België's meest vooraanstaande voetbalclubs, testen starten om de fanervaring naar een nieuw niveau te tillen door de introductie van Perfect-ID's geavanceerd Palmki handpalm-authenticatiesysteem.

27 oktober 2023

Lees meer

Leuven Bears en Palmki lanceren baanbrekende betaaloptie met handpalm

Op zaterdag 14 oktober 2023 zullen basketbalclub Stella Artois Leuven Bears en Perfect-ID een revolutionaire manier van betalen introduceren: betalen met de handpalm. Dit innovatieve systeem zal het voor fans van Leuven Bears mogelijk maken om hun favoriete drankjes en snacks te kopen met niets meer dan hun handpalm.

12 oktober 2023

Lees meer

Perfect-ID is genomineerd voor de Rising Star Award

Perfect-ID is genomineerd voor de Rising Star Award 2023, samen met negen andere innovatieve bedrijven.

29 september 2023

Lees meer

LCL Identifier: Innovatie door co-creatie

Met de implementatie van de Identifier richt LCL zich op innovatie in identiteitsverificatie voor alle datacenters. De LCL Identifier omvat tweefactorauthenticatie met behulp van slimme software op basis van biometrie, zoals palmlezen en gezichtsherkenning. Het is speciaal ontwikkeld voor LCL en is ontstaan uit een succesvolle co-creatie.

9 december 2021

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x