Palmki is verheugd aan te kondigen dat het geselecteerd is voor Slush 2021. Slush is 'the world's leading start up event', en vindt plaats op 1 & 2 december in Helsinki (Finland). Als Belgische startup in Biometrische authenticatie technologieën (met handgeometrie), is een selectie voor Slush een belangrijke stap in de business development van Palmki.
"Het laat zien dat Palmki wordt gezien als een innoverende startup die een high tech Biometrische palm oplossing biedt voor de beveiligingsbehoeften van vandaag de dag", zegt Palmki Gedelegeerd Bestuurder Wim Van De Putte in dit interview.
Gefeliciteerd, Wim. Maar, eerst en vooral: wat is Slush?
Slush is een van de grootste startup-evenementen ter wereld. Gedurende twee dagen zullen ongeveer 25.000 mensen dit evenement bijwonen. Het is de place to be voor elke startup die er toe doet. Dat betekent dat het het perfecte platform is voor een startup om peers en andere startups te ontmoeten, maar... ook met business angels en investeerders.
Slush is dus eigenlijk het grootste evenement van creatieven in de tech sector. En wat het voor ons extra speciaal maakt: het is heel moeilijk om uitgenodigd te worden voor Slush (de enige manier om binnen te komen voor een startup).
Hoe kwam Palmki aan die selectie?
In Vlaanderen is het de overheidsinstelling Flanders Investment and Trade (FIT) die toezicht houdt op de procedure. Zij hebben een stand op slush en kunnen Vlaamse startups nomineren om deel te nemen aan het evenement. Als startup moet je een aanvraag indienen om door FIT geselecteerd te worden.
In die aanvraag moet je je bedrijf en product presenteren. Ze doen een check van het team dat voor de startup werkt, en jij moet laten zien waar jij als bedrijf het verschil kan maken.
Als dat gebeurd is, kiest FIT de bedrijven waar ze het meest in geloven. We zien het dus als een groot compliment. Flanders Investment and Trade is een groot en betrouwbaar label in Vlaanderen. Ze staan voor kwaliteit. Het is een grote erkenning als ze jullie selecteren als één van de start-ups die mogen toetreden.
Waarom is Slush zo belangrijk voor startups?
Het is anders. Het is niet "gewoon een tech beurs". Het is grootschalig, maar toch heel intiem. Ze creëren een platform waar je geen grote verkoopspraatjes hoeft te houden, maar waar je je product op een heel kwalitatieve manier kan voorstellen.
Uit alle geselecteerde bedrijven worden echter de 100 meest veelbelovende startups geselecteerd door een slush jury. Zij krijgen de kans om een uitgebreidere pitch te doen. Uit die 100 zullen er nog eens 20 worden geselecteerd. Zij mogen die pitch doen op het grote slush podium, voor die 25.000 bezoekers. En uit die 20 kiest de jury 3 finalisten, die mogen pitchen voor de investeerders en business angels.
Dus, het is meer dan alleen een beurs. Je krijgt mentorschap en feedback. Het is een geweldige kans. En je kunt een raketstart krijgen als je een veelbelovende startup hebt.
Wat is Palmki van plan te doen en te laten zien op Slush?
We zullen deel uitmaken van de Flanders Investment and Trade stand. We kunnen een van hun demokisten gebruiken. We zullen dus onze demo box en meer informatie voorstellen. We krijgen een plaats die ons de kans biedt om te tonen hoe onze biometrische handherkenning werkt.
De timing is perfect voor ons. We hebben hard gewerkt om een demo box te maken die gemakkelijk laat zien hoe Palmki werkt. We kunnen het gebruiken om geïnteresseerden door de hele (zeer eenvoudige) Palmki handscan procedure te leiden. Wij scannen het handpalm ader patroon van de bezoekers en registreren hen, zodat zij slechts seconden later hun handpalm kunnen gebruiken om een slot te openen.
Palmki is de meest comfortabele, gemakkelijke en betrouwbare biometrische technologie. We zien nu al dat het makkelijker is om potentiële klanten uit te leggen hoe ons biometrisch identificatiesysteem werkt. Mensen moeten het eerst ervaren, voordat ze het kunnen geloven. Het bewijs van de pudding zit in het eten.
Waarom is dit zo belangrijk voor Palmki?
Want een startup runnen is als een missionaris zijn. Je moet vertrouwen winnen en mensen ervan overtuigen dat je product innovatief is en dat het werkt. Maar al te vaak aarzelen mensen om innovaties te gebruiken, omdat ze er nog niet aan gewend zijn. Zeker voor ons is dat een uitdaging; wij werken (veilig) met biometrische informatie. Die biometrische gegevens worden opgeslagen in een biometrische database. Het is hash-gecodeerd en onmogelijk te dupliceren (en GDPR compliant), maar die boodschap komt pas over als mensen zelf kunnen ervaren hoe gemakkelijk ons biometrisch systeem voor toegangscontroles is.
Dat is wat wij van Slush verwachten: mensen ontmoeten, ze ons product laten ervaren. Laten zien dat er een goede reden is om in Palmki geïnteresseerd te zijn. We willen ze laten zien dat Palmki niet alleen een technologie is, maar een totaaloplossing.
En natuurlijk, naast het feit dat veel mensen de pudding te eten krijgen, is de marketingwaarde om in de laatste stadia van de juryselectie te komen ongelooflijk. Dus we moeten echt proberen het verschil te maken.
Op dit moment is Palmki vooral actief in België. Is dit het teken om internationaal te gaan?
Wel, het podium op slush is inderdaad zeer internationaal. De 25.000 bezoekers komen uit landen over de hele wereld.
Maar het maakt wel deel uit van onze strategie. Samen met #NietAlleenIdeeën (een Europese Business accelerator) hebben we gewerkt aan een internationale aanpak. Dit partnerschap is gericht op het verkennen van de internationale mogelijkheden voor Palmki. Het doel is om eerst in Europa te groeien. Voor ons was het al een erkenning dat een partner als #NotOnlyIdeas gelooft in de toekomst van ons Biometrisch Authenticatie Systeem.
Dus inderdaad, we zijn onze opties buiten België aan het verkennen. En daarom komt dit Slush evenement op het perfecte moment!
Krijg een voorproefje en bekijk de Slush 2019 aftermovie!

Door de video te laden, gaat u akkoord met het privacybeleid van YouTube.
Leer meer